8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
8. клас. Математика |
|
|
МАТЕМАТИКА ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА (Кирил Банков, Таня Стоева, Илиана Цветкова, Даниела Петрова)
Учебникът по математика на издателство „Просвета – София” е структуриран по теми и подтеми, които са логически свързани и надграждащи. Учебното съдържание е представено по достъпен и интересен за учениците начин. Новите понятия и твърдения се въвеждат със задача, текст или кратко резюме, с които се показва връзката на математиката със заобикалящата ни действителност и се отговаря на въпроса „Защо е необходимо това да бъде изучавано?”. Използвани са различни схеми, таблици и други графични средства за онагледяване, алгоритмизиране и систематизиране на знанията и уменията на учениците. Рубриката „Практически правила и съвети” допринася за лесното усвояване на учебния материал. Използвани са интересни идеи за развиване на съобразителността и творческото мислене на учениците.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
9. клас. Математика |
|
|
МАТЕМАТИКА ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА (Кирил Банков, Илиана Цветкова, Даниела Петрова, Гергана Николова, Стефчо Наков)
Учебникът е структуриран по теми и подтеми, които са логически свързани и надграждащи. Той се отличава със следните предимства: – учебното съдържание е представено по достъпен и интересен за учениците начин; –новите понятия и твърдения се въвеждат със задача, текст или кратко резюме, с които се показват интересни и любопитни връзки на математически теми със света и които имат мотивираща роля за активното участие в образователния процес; – използвани са различни схеми, таблици и други графични средства за онагледяване, алгоритмизиране и систематизиране на знанията и уменията на учениците; – използвани са интересни идеи за развиване на съобразителността и творческото мислене на учениците; – създадени са условия за примерни диалози между учител и ученик в сократовски стил. С помощта на рубриката „Практическо правило” се подчертават съществени моменти от учебното съдържание, което улеснява възприемането на информацията.
|
Рубриката „Задачи за самоконтрол” в края на всяка тема дава възможност на учениците сами да установят нивото на знанията си и пропуските, които да отстранят.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
10. клас. Математика |
|
|
МАТЕМАТИКА ЗА 10. КЛАС | ПРОСВЕТА (Кирил Банков, Илиана Цветкова, Даниела Петрова, Гергана Николова, Стефчо Наков)
При създаването на учебника авторите са се ръководили от идеята учениците и учителите да работят с удоволствие. Използвани са най-добрите методически практики, като утвърденият в нашето училище опит се съчетава с нови, атрактивни подходи. Учебникът се отличава със следните предимства: – дава възможност за самостоятелно учене; – системност и яснота при въвеждане на новите знания; – новите понятия и твърдения се въвеждат със задача, текст или кратко резюме, с които се показват интересни и любопитни връзки на математиката с историята, географията, туризма и др.; – задачите подтикват учениците да участват активно в образователния процес; схеми, таблици и други графични средства онагледяват, алгоритмизират и систематизират знанията и уменията на учениците; – използвани са интересни идеи за развиване на съобразителността и творческото мислене на учениците;
|
– създава условия за примерни диалози между учител и ученик в сократовски стил. С помощта на рубриката „Практическо правило” се подчертават съществени моменти от учебното съдържание, с което се допринася за възприемането на информацията и за лесното ? усвояване. Рубриката „Задачи за самоконтрол” в края на всяка тема дава възможност на учениците сами да установят нивото на знанията си и пропуските, които трябва да отстранят.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
11. клас. Математика |
|
|
МАТЕМАТИКА ЗА 11. КЛАС | ПРОСВЕТА (Кирил Банков, Илиана Цветкова, Даниела Петрова, Гергана Николова, Стефчо Наков)
Учебникът отразява най-добрите методически практики, като съчетава утвърдения в нашето училище опит с нови, атрактивни подходи. Той се отличава със следните предимства: – системност и яснота при въвеждането на нови знания; новите понятия и твърдения се въвеждат със задача, текст или кратко резюме, с които се показват интересни и любопитни връзки на математическите теми със света и които имат мотивираща роля за активното участие в образователния процес; – използвани са различни схеми, таблици и други графични средства за онагледяване, алгоритмизиране и систематизиране на знанията и уменията на учениците; създадени са условия за самостоятелно учене и учене чрез практиката; – използвани са интересни идеи за развиване на съобразителността и творческото мислене на учениците; – създадени са условия за примерни диалози между учител и ученик в сократовски стил. С помощта на рубриката „Практическо правило” се дават правила за лесно запомняне на алгоритми за решаване на задачи; подчертават се съществени моменти от учебното съдържание; обръща се внимание на типични грешки, допускани от учениците. Задачите от рубриката „Задачи за самоконтрол”, предложени в края на всяка тема, и дадените отговори в края на учебника дават възможност на учениците за самооценка.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
МАТЕМАТИКА ЗА 11. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 2: ЕЛЕМЕНТИ НА МАТЕМАТИЧЕСКИЯ АНАЛИЗ | ПРОСВЕТА (Николай Буюклиев, Надежда Буюклиева, Таня Стоева)
Учебникът е структуриран по теми и подтеми, които са логически свързани и надграждащи. Той отразява най-добрите методически практики, като съчетава утвърдения в нашето училище опит с нови, атрактивни подходи. Учебникът се отличава със следните предимства: – представяне на учебното съдържание по достъпен и интересен за учениците начин; – въвеждане на новите понятия, твърдения и алгоритми с примери и контрапримери, като се използват знанията и уменията на учениците; – използване на различни схеми, таблици и други графични средства за онагледяване, алгоритмизиране и систематизиране на знанията и уменията на учениците; – създаване на условия за самостоятелно учене; – използване на интересни идеи за развиване на съобразителността и творческото мислене на учениците; – създаване на условия за алгоритмизиране чрез разглеждане на задачите по типове според методите за решаване. С помощта на рубриката „Практическо правило”: се дават правила за лесно запомняне на алгоритми за решаване на задачи; се подчертават съществени моменти от учебното съдържание; се обръща внимание на типични грешки, допускани от учениците. Задачите от рубриката „Задачи за самоконтрол”, предложени в края на всяка тема, и дадените в края на учебника отговори дават възможност на учениците за самооценка.
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
12. клас. Математика |
|
|
МАТЕМАТИКА ЗА 12. КЛАС | ПРОСВЕТА (Кирил Банков, Илиана Цветкова, Даниела Петрова, Гергана Николова, Стефчо Наков)
При създаването на учебника авторите са имали предвид, че това е последният клас от средното образование. Затова уроците са представени като завършващи съответните теми. Учебникът е структуриран по теми и подтеми, които са логически свързани и надграждат изучаваното в предишните класове. Авторите са съчетали най-добрите методически подходи и практики, за да направят атрактивен учебник, който се отличава със следните предимства: • учебното съдържание е представено по достъпен и интересен за учениците начин; • системност и яснота при представянето на нови знания; • дава възможност за самостоятелно учене; • новите понятия и твърдения се въвеждат със задача, текст или кратко резюме, с които се показват интересни връзки на математически теми със света; • използвани са различни схеми, таблици и други графични средства за онагледяване, алгоритмизиране и систематизиране на знанията и уменията на учениците; • използвани са интересни идеи за развиване на съобразителността и творческото мислене на учениците; • показани са примерни диалози между учител и ученик в сократовски стил, които помагат на ученика по-лесно да навлезе в изучаваната тема.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
МАТЕМАТИКА ЗА 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 4: ВЕРОЯТНОСТИ И АНАЛИЗ НА ДАННИ | ПРОСВЕТА (Марусия Божкова, Пламен Матеев, Валерия Симеонова)
Модулът надгражда знанията от областта на вероятностите и анализа на данни, получени в общообразователната подготовка по математика в гимназиалния етап. Учебникът отразява най-добрите методически практики, като съчетава утвърдения в нашето училище опит с нови, атрактивни подходи. Учебникът се отличава със следните предимства: • Системност и яснота при въвеждане на новите знания с акцент върху приложенията и анализа на данните. • При въвеждане на новите понятия, твърдения и алгоритми са използвани примери и задачи от реалния живот, които са решени. Това дава възможност на учениците да разберат и усвоят новите знания. • След всеки урок за нови знания има урок за упражнение, което дава възможност за затвърждаване и обобщаване на знанията на учениците. • Използват се схеми, таблици и други графични средства за онагледяване, алгоритмизиране и систематизиране на знанията и уменията на учениците. • Създава условия за самостоятелно учене. • Създава условия за практическа дейност – използване на електронни таблици и вградени функции в MS Excel. • Използват се интересни идеи за развиване на съобразителността и творческото мислене на учениците. • Предложени са множество идеи за проектна дейност на учениците. Задачите от рубриката „Задачи за самоконтрол“, предложени в края на всяка тема, и дадените в края на учебника отговори дават възможност на учениците за самооценка.
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|