8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
8. клас. История и цивилизации |
|
|
ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА (Борислав Гаврилов, Кирил Славчев, Бистра Стоименова)
Учебникът е снабден с всички елементи, които гарантират на учителя и учениците активно обучение. Той съдържа: • 38 теми за нови знания; • 6 упражнения за формиране на умения; • 5 тематични упражнения; • 5 теми за преговор и обобщение. Темите за нови знания обединяват достъпен авторски текст с разнообразни документи и прецизен методически апарат. 25 карти ориентират учениците в историческото пространство, а обществената структура е онагледена с 18 схеми. Задачите в рубриката „Помислете, обяснете, обсъдете” целят осмисляне на историята, а не механично възпроизвеждане. Рубриката „През погледа на съвременниците” насърчава ученето чрез съпреживяване. Рубриката „Наследство” акцентира върху ценностите на демокрацията. Упражненията за формиране на умения задават „Метод на работа” с примери. В тях осмокласниците усвояват важните умения от програмата: анализ на историческа карта, произведения на изобразителното изкуство и фотографии; съставяне на план-конспект, писане на текст по исторически проблем, водене на културна дискусия. Тематичните упражнения са посветени на парламентаризма, на модерните идеологии консерватизъм и либерализъм, на робството, на международната дипломация по Източния въпрос и на идеите на българските революционери. Темите за преговор и обобщение синтезират най-важното от раздела в кратки текстове. Учениците сравняват и осмислят политически възгледи и модели на управление, причини и последици на събитията, идеи и действия на личности.
Електронният учебник предлага кратки дигитални уроци, интерактивни тестове и задачи за бърза проверка и самопроверка, видеофилми и звукозаписи.
Учебникът за 8. клас се ползва и като първа част за 9. клас при паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
9. клас. История и цивилизации |
|
|
ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА (Михаил Груев, Борис Стоянов, Кирил Славчев, Явор Сидеров)
Учебникът осигурява прилагане на съвременната стратегия за активно обучение чрез 40 теми за нови знания, 10 упражнения за практически умения, 2 теми за преговор и обобщение. Достъпно и логически последователно са изяснени най-важните събития и процеси на близкото минало, без натоварване с фактология. Многообразие от ресурси онагледява и допринася за осмислянето на съвременността: 163 откъса от писмени документи и 288 изображения със задачи за анализ, 25 карти, 15 схеми, 163 таблици и диаграми със статистически данни. Дидактическата рубрика „Помислете, обяснете, обсъдете” насърчава учениците да осмислят критически миналото чрез задачи за проучване, дебати и малки учебни проекти. В темите за упражнение продължава развиването на умения в първи гимназиален етап чрез: анализ на пропагандни плакати и на документалното кино като източник на историята, съпоставяне на източници от различна гледна точка, водене на дебат, провеждане на интервю за събиране на устна история. Системната работа на деветокласниците с учебника им осигурява трайни и задълбочени знания за противоречивия и динамичен ХХ в., развива социалните им компетентности и тяхната гражданска осъзнатост и отвореност към проблемите на съвременния свят.
Електронният учебник предлага кратки дигитални уроци, интерактивни задачи за бърза проверка и самопроверка, видеофилми и звукозаписи.
Учебникът за 9. клас се ползва и като втора част за 9. клас при паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА АЗБУКИ (Георги Марков, Бойко Маринков, Мария Трифонова-Бенова, Румяна Кушева)
Разпределението на уроците в учебника е следното: • Уроци за нови знания (37 на брой) Основният текст в тях е в оптимален обем, логически структуриран, с достъпен изказ, като към него са зададени въпроси и задачи. Всеки урок съдържа и методическа част, комбинация от разнообразни исторически източници: текстове (от епохата и от дистанцията на времето), изображения, снимки, карти, схеми, диаграми и др. • Работилници (5 на брой) Този тип уроци предвиждат практически дейности за овладяване и прилагане на уменията, предвидени в учебната програма. Те съдържат основни стъпки и правила за работа, разработен пример и задача по примера. • Уроци упражнения (8 на брой) Те са насочени към упражняване на уменията и затвърдяване на знанията, предвидени в учебната програма. Предлагат по-задълбочено и по-разширено разработване на важни теми и поставят ученика в позиция на активно учене и откривателство. • Рубрика „Работя самостоятелно” В нея са включени обобщителни практически задачи за самостоятелна работа и самопроверка.
Електронният учебник предлага кратки дигитални уроци, интерактивни задачи за бърза проверка и самопроверка, видеофилми и звукозаписи.
Учебникът се ползва и като втора част за 9. клас при паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
10. клас. История и цивилизации |
|
|
ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ 10. КЛАС | ПРОСВЕТА (Пламен Павлов, Райна Гаврилова, Веселин Янчев, Любомир Огнянов, Мария Трифонова-Бенова, Мария Босева, Кирил Славчев)
Учебникът притежава всички елементи, гарантиращи съвременно интерактивно обучение. Той съдържа: • 72 теми за нови знания; • 14 тематични упражнения; • 9 теми за преговор и обобщение. Темите за нови знания са на 3 страници, с оптимално съотношение между достъпен основен текст, писмени документи, изображения, методически апарат. Темите за упражнение целят задълбочаване на знанията чрез нови източници и усъвършенстване на уменията на учениците за анализ на документи. На достъпно за гимназистите равнище те дават възможност за групова работа в състезателен порядък. Темите за преговор и обобщение синтезират най-важното от раздела в кратки текстове и предлагат задачи за работа с карта, линия на времето, писмени документи и изображения, състезания и симулативни игри, подходящи за оценка на знанията. Над 460 изображения и 27 карти, снабдени с въпроси и задачи, онагледяват хилядолетната история и културно наследство на България.
Електронният учебник предлага изобилие от ресурси: кратки дигитални уроци, интерактивни тестове и задачи за бърза проверка на знанията, видеофилми, 360-градусови панорамни снимки, виртуални разходки из археологически обекти и музеи, звукозаписи.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
11. клас. История и цивилизации |
|
|
ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 11. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛИ 1 – 3: ВЛАСТ И ИНСТИТУЦИИ, КУЛТУРА И ДУХОВНОСТ, ЧОВЕК И ОБЩЕСТВО | ПРОСВЕТА (Борислав Гаврилов, Теодор Леков, Александър Николов, Тома Томов, Мария Бенова, Мария Босева)
В учебника за 11. клас модулната учебна програма е разработена така, че: √ всеки учител да може да преподава по него достъпно, интересно и ефективно; √ всеки ученик да усвои съдържанието му, като надгради своите знания и умения; √ все повече ученици и учители да предпочитат историята за профилиращ предмет. • За осъществяването на тези цели трите модула са интегрирани в една книга. Темите от модулите са групирани хронологично в три раздела – Античност, Средновековие и Ново време, и са подчинени на проблемно-тематичния подход. Само така учениците могат да проследят и да разберат зависимостта между държавно-политическите промени, общественото развитие и културните модели на включените в програмата държави и общества от древността до края на ХIХ век. • Учебникът съдържа: 70 теми за нови знания; 29 теми за упражнения, 3 теми за практическа дейност и умения (за изработване на резюме, план-тезис и отговор на научен въпрос); 3 теми за преговор и обобщение. • Учебникът предлага и проучвания, проекти, обсъждания, дискусии, замислени за провеждане и презентиране от учениците в отделни учебни часове. • Огромно предимство е пълноцветното онагледяване: 397 изображения на обекти, личности, творби на изкуството, 31 исторически карти, 50 реконструкции, схеми и диаграми.
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
12. клас. История и цивилизации |
|
|
ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛИ 1 – 3: ВЛАСТ И ИНСТИТУЦИИ, КУЛТУРА И ДУХОВНОСТ, ЧОВЕК И ОБЩЕСТВО | ПРОСВЕТА (Михаил Груев, Борис Стоянов, Христо Христев, Виолета Коцева-Попова, Димитър Григоров, Светослав Живков, Весела Ножарова, Мария Трифонова-Бенова, Димитър Стоянович, Тиберий Баръмов)
Многообразен, интригуващ и завладяващ – учебникът за 12. клас е такъв, какъвто е светът през XXI век. Учителите и зрелостниците ще открият в него знаковите политически, стопански и културни явления, събития и идеи, които пронизват съвременността. Стегнати, достъпни текстове, допълнени с огромно разнообразие от писмени източници и изображения, разкриват постиженията, конфликтите и тенденциите в развитието на съвременните общества. Учебникът провокира 19-годишните да мислят и анализират, да издирват и дискутират, да се формират като активни личности и граждани. В 58 теми за нови знания и 32 теми за упражнение и практическа работа учителите могат да покрият ефективно учебните часове за трите модула на програмата. След забележителния успех на учебника за 11. клас зрелостниците разполагат с продължение, което пълноценно завършва историческата им подготовка в гимназиалния етап.
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|