8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас |
|
8. клас. География и икономика |
|
|
ГЕОГРАФИЯ И ИКОНОМИКА ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА (Стела Дерменджиева, Петя Събева, Емил Гачев, Надежда Николова, Александър Гиков, Петър Стоянов, Цветелина Пейкова)
Най-богато илюстрираният учебник по география и икономика за 8. клас е със сравнително кратки текстове, в които на достъпен език са обяснени сложни природни процеси и явления. Той е написан от специалисти в конкретните научни области на природната география, подпомогнати от преподаватели по методика на обучението и учител с дългогодишен опит. Отговаря изцяло на учебната програма по география и икономика за 8. клас. Учебното съдържание е актуално и разбираемо, с подходящи спомагателни и допълнителни текстове, със система от илюстрации и схеми, позволяващи по-лесното усвояване и затвърдяване. Обемът на основния текст и новите понятия в една урочна единица са свързани с овладяването на интелектуални и практически знания, умения и компетенции. Те са балансирани, точни, съобразени с развитието на науката география и възрастта на учениците. Мотивационният увод в уроците за нови знания е съобразен с различните стилове на учене и включва разнообразни въпроси, съобразени с темата, знанията и опита на учениците. В едноименната рубрика въпросите и задачите са с различна степен на трудност. Допълнителният текст в уроците има обяснителен, пояснителен и надграждащ характер. Речникът разкрива значението на непознати думи, важни за темата, и обогатява географската култура. Илюстрациите в учебника – карти, схеми, снимки, графики, които: поясняват, допълват, улесняват разбирането и възприемането на текстовата информация, обслужват точно текста. Уроците за дейности са обосновано разработени в система, която е неделима част от дидактическите възможности за постигане на очакваните резултати, които предоставя учебникът. Съобразно функционалната им роля спрямо усвояването на учебното съдържание познавателните задачи са изградени на основата на трикомпонентна структура: запаметяване, разбиране и приложение. Предоставят възможност за индивидуална, групова или екипна проектна дейност. Дидактическите цели на двата преговорни (начален и годишен) и двата обобщителни урока са обвързани с осмисляне и систематизиране на знанията, на чиято познавателна основа се усъвършенстват формирани умения чрез разнообразни учебно-познавателни задачи, стимулиращи познавателната активност на различни равнища – разбиране, приложение, анализ, синтез и оценка. В учебника има апарат за ориентиране, който се отличава с обстойност и пълнота на реквизита за ориентиране. Към печатния учебник са разработени: тематични листове, атлас и електронен учебник с вградени над 140 ресурса. Учебникът за 8. клас се ползва и като първа част за 9. клас при паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас |
|
9. клас. География и икономика |
|
|
ГЕОГРАФИЯ И ИКОНОМИКА ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА (Стела Дерменджиева, Петър Стоянов, Петя Събева, Надежда Николова, Николай Попов, Цветелина Пейкова)
Учебникът по география и икономика за 9. клас съдържа сравнително кратки текстове, в които на достъпен език са обяснени сложни демографски и икономически процеси. Те са балансирани, точни, съобразени с развитието на науката география и с възрастта на учениците. Ето още няколко негови предимства:
– учебното съдържание е актуално и разбираемо; – основният текст и новите понятия са свързани с овладяването на практически умения; – илюстрациите – карти, схеми, снимки, графики, статистически таблици – улесняват разбирането на текста; – проблемният въпрос в началото на уроците е съобразен с темата, знанията и опита на учениците; – въпросите и задачите са с различна степен на трудност; – уроците за дейности дават възможност за индивидуална, групова или екипна работа по проекти; – речникът разкрива значението на непознати думи и обогатява географската култура; – двата преговорни (начален и годишен) уроци и обобщителните уроци предлагат разнообразни задачи за проверка и оценка.
Учебникът за 9. клас се ползва и като втора част за 9. клас при паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас |
|
10. клас. География и икономика |
|
|
ГЕОГРАФИЯ И ИКОНОМИКА ЗА 10. КЛАС | ПРОСВЕТА (Стела Дерменджиева, Петя Събева, Николай Попов, Косьо Стойчев, Нели Гетова, Цветелина Пейкова)
Учебникът по география и икономика за 10. клас съдържа актуална, систематизирана, достъпна и богато илюстрирана информация за природата, населението, селищата, стопанството и районите за планиране в България. Учебникът се характеризира с яснота и точност на езика. Той е конструиран така, че да осигури възможност на учениците да разбират, да научават, да доказват, да избират позиция, т.е. да мислят. Чрез учебника учителят може да прилага и съчетава традиционни и съвременни форми, методи и подходи при организиране на учебния процес с активно включване на елементи на изследователския и на проблемния подход и използване на възможностите на информационно-комуникационните технологии. Учебното съдържание е разработено с помощта на три типа уроци: за нови знания, за дейности, и за обобщение и преговор. В началото и в края на учебника са разработени 1 урок за начален преговор и 4 урока за преговор с варианти на тестови задачи и въпроси за проверка на входното и изходното равнище на знанията и уменията на учениците. Учебникът осигурява отлични възможности за самостоятелно учене и творческа дейност. Задачите и въпросите имат различна степен на трудност и отговарят на компетентностите, заложени в учебната програма. В учебника има речник и апарат за ориентиране. Към печатния учебник са разработени: тематични листове и електронен учебник.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас |
|
11. клас. География и икономика |
|
|
ГЕОГРАФИЯ И ИКОНОМИКА ЗА 11. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 2: ГЕОПОЛИТИЧЕСКИ И ОБЩЕСТВЕНА КУЛТУРА | ПРОСВЕТА (Стела Дерменджиева, Петър Стоянов, Атанас Дерменджиев, Петя Събева, Николай Попов)
Учебникът по география и икономика за 11. клас – Модул 2, съдържа научно коректна, систематизирана, актуална и добре илюстрирана информация за географията на обществото, регионите и страните. На ясен и достъпен език са обяснени сложните теми Политическа география и геополитика, Геополитически и икономически концепции за развитие на обществото, Геополитика и икономическо развитие, Електорална география, Демографски процеси, Демографски проблеми и демографска политика, Селища, Урбанизация и урбанизационни процеси, Съвременна политическа и икономическа организация на регионите в света, Критерии и показатели за класификация на страните, Типология на страните, Международни проблеми и регионални конфликти. Учебникът е конструиран така, че да осигури възможност на учениците бързо да разбират и научават, да дискутират съвременни проблеми, да решават казуси, да отговарят на научни въпроси. Изданието е създадено с цел да постави началото на подготовката за Държавния зрелостен изпит в края на 12. клас. Чрез учебника учителят може да прилага и съчетава традиционни и съвременни форми, методи и подходи при организиране на учебния процес. Учебното съдържание е разработено в 36 теми с помощта на четири типа уроци: за нови знания; за практически дейности и дискусии; за обобщение и преговор; за контрол. Въпросите и задачите имат различна степен на трудност и отговарят на компетентностите, заложени в учебната програма. В учебника има речник и апарат за ориентиране. В приложението са дадени указания за това как се оценява решаването на географски казус и какъв е алгоритъмът за отговор на научен въпрос.
|
|
|
ГЕОГРАФИЯ И ИКОНОМИКА ЗА 11. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 3: СЪВРЕМЕННО ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ | ПРОСВЕТА (Стела Дерменджиева, Петър Стоянов, Атанас Дерменджиев, Петя Събева, Николай Попов)
Учебникът по география и икономика за 11. клас – Модул 3, съдържа научно коректна, актуална, добре илюстрирана и систематизирана информация за географията на обществото. Сложните теми Съвременни процеси на икономическо развитие, Модели на съвременното стопанство, Международна икономическа интеграция, Външноикономически връзки, Динамично развитие на международния туризъм, Съвременно състояние и развитие на енергетиката, Големи енергийни проекти в света, Високите технологии и световното стопанство, Транснационални корпорации и новите понятия са обяснени на ясен и достъпен за учениците език. Учебникът осигурява отлични възможности за самостоятелно учене и творческа дейност. Изданието е създадено така, че да постави началото на подготовката за Държавния зрелостен изпит в края на 12. клас. Учебното съдържание е разработено в 36 теми с помощта на четири типа уроци: за нови знания; за практически дейности и дискусии; за обобщение и преговор; за контрол. В учебника има въпроси и задачи с различна степен на трудност, речник с новите понятия и апарат за ориентиране.
|
|
|
ГЕОГРАФИЯ И ИКОНОМИКА ЗА 11. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 4: ЕВРОПА, АЗИЯ И БЪЛГАРИЯ | ПРОСВЕТА (Стела Дерменджиева, Петър Стоянов, Атанас Дерменджиев, Петя Събева, Николай Попов)
Учебникът по география и икономика за 11. клас – Модул 4, съдържа научно коректна, актуална, систематизирана и богато илюстрирана информация за географията на Евроазиатския регион и България. Сложните теми и новите понятия са обяснени на ясен и достъпен за учениците език. Учебникът е конструиран така, че да осигури възможност на учениците бързо да разбират и научават, да дискутират съвременни проблеми, да решават казуси, да отговарят на научни въпроси. Изданието е създадено с цел да постави началото на подготовката за Държавния зрелостен изпит в края на 12. клас. Чрез учебника учителят може да прилага и съчетава традиционни и съвременни форми, методи и подходи при организиране на учебния процес, с активно включване на елементи на изследователския и на проблемния подход и използване на възможностите на информационно-комуникационните технологии. Учебното съдържание е разработено в 36 теми с помощта на четири типа уроци: за нови знания; за практически дейности и дискусии; за обобщение и преговор; за контрол. Задачите и въпросите имат различна степен на трудност и отговарят на компетентностите, заложени в учебната програма. В учебника има речник с новите понятия и апарат за ориентиране.
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас |
|