8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
8. клас. Български език и литература |
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Руска Станчева, Йовка Тишева, Борислав Борисов)
Учебникът е създаден така, че да бъде полезен както при екипната работа в клас, така и при самоподготовката на учениците. Неговите предимства са: • кратко и ясно поднесена информация по всички теми от учебната програма; • лесно приложими алгоритми за анализ, откриване и отстраняване на езикови и правописни грешки и за пълноценно възприемане и създаване на текст; • много и различни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на високо равнище на езикова култура; • отличен графичен дизайн, подпомагащ пълноценното възприемане на вложената в учебника информация.
Електронният вариант на учебника съдържа множество допълнителни електронни ресурси по всички програмни теми: • кратки електронни уроци; • видеоуроци; • тестови задачи.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА АЗБУКИ (Милена Васева, Тина Велева)
Ето няколко основателни причини да изберете този учебник: • информацията е поднесена достъпно, интересно и разбираемо; • към всяка тема има много и разнообразни задачи, които улесняват разбирането и прилагането на езиковите правила; • илюстрациите са функционално допълнение към текста – онагледяват правилата и улесняват възприемането им. В учебника са включени: • задачи с избираем и със свободен отговор; • задачи за разпознаване и анализ; • за четене с разбиране; • за създаване на текст. Последният раздел на учебника съдържа насоки за работа върху публично изказване, електронно писмо и есе – текстове, които намират все по-голямо приложение в съвременния свят. В електронния учебник са публикувани кратки уроци, видеоуроци, тестови задачи и електронни ресурси, които улесняват усвояването и затвърждаването на учебния материал.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА (Ирен Иванчева, Кирил Мерджански, Евгени Зашев, Албена Хранова, Любов Шишкова, Лъчезар Бояджиев)
Написан от утвърдени специалисти по антична, средновековна и ренесансова литература, учебникът представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за осмокласниците начин. В неговите 256 страници са поместени и всички необходими откъси от изучаваните творби. Уроците са с ясна структура, знанията се овладяват чрез рубриките „Работа с текста”, „Да съпоставим”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме”, „Думи и образи” и „Сред книгите”. В тях се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови и междупредметни връзки. В края на всеки урок „Обобщение” дава накратко най-важната информация, която учениците трябва да запомнят. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на осмокласниците. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението е гарантирано.
В електронния учебник има: • кратки електронни уроци, в които сбито е представено учебното съдържание по всяка тема и са изведени акцентите; • огромен брой разнообразни интерактивни задачи; • тестове към всеки урок; • презентации; • видеоуроци с учител; • филми; • допълнителни визуални материали. Всички електронни ресурси непрекъснато се обогатяват и актуализират, за да активизират интереса на учениците и да подпомогнат тяхното обучение. Всеки учител може много лесно да ги използва в час, без значение дали обучението е присъствено, или дистанционно.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА ПЛЮС (Кирил Топалов, Ангел Малинов)
Литературата за 8. клас на издателство „Просвета Плюс” с автори Кирил Топалов и Ангел Малинов е нов поглед към прекрасния духовен свят на Античността, Средновековието и Ренесанса. Постоянните рубрики „Авторът и неговата творба”, „Сюжетът и стилът на произведението”, „Творбата – анализ”, „Знаете ли, че…” и „Обобщение” гарантират отлични резултати. Картините, които илюстрират литературните творби, ще ви въведат в най-големите световни музеи и художествени галерии. Двамата автори, единият от които е университетски преподавател и белетрист, а другият – дългогодишен учител и поет, ви канят да споделите удоволствието от четенето и разбирането на литературните творби. Знанията и идеите, поднесени тук, са успешно експериментирани и проверени в учебната практика.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
9. клас. Български език и литература |
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът е създаден така, че да бъде полезен както при екипната работа в клас, така и в процеса на самоподготовката на учениците. Той съдържа: • максимално кратко и ясно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; • практически лесно приложими алгоритми за стилистичен анализ; • инструкции за успешно участие в диалог и дискусия; • модели за създаване на текстове от различни комуникативни сфери в различни жанрове; • разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на висока езикова култура; • отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация.
Електронният вариант на учебника съдържа множество допълнителни електронни ресурси по всички програмни теми: • кратки електронни уроци; • видеоуроци; • тестови задачи.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА АЗБУКИ (Милена Васева, Евгени Зашев, Венера Матеева-Байчева)
Това е преработка в съответствие със сега действащата учебна програма на най-популярния учебник по български език за 9. клас през последното десетилетие. Учебникът е графично оформен така, че да е удобен за ползване както при екипната работа в клас, така и в процеса на самоподготовката на учениците. Той се отличава с: • интересно поднесена информация по темите от учебната програма; • много практически инструкции и модели за работа; • разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на висока езикова култура; • графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация.
Електронният вариант на учебника съдържа множество допълнителни електронни ресурси по всички програмни теми: • кратки електронни уроци; • видеоуроци; • тестови задачи.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Лъчезар Бояджиев, Любов Шишкова)
Учебникът гарантира постигането на очакваните резултати от обучението. Той е създаден от професионалисти, за да помогне на учениците да усвоят по-лесно знанията и уменията, предвидени в учебната програма. В неговите 196 страници са включени всички изисквани откъси от художествените творби, което прави допълнителните помагала тип христоматия излишни. Уроците са разработени последователно и имат повтаряща се структура, което улеснява работата с учебника. Той представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за деветокласниците начин. Рубриките „Работа с текста”, „Да съпоставим”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме”, „Думи и образи” и „Сред книгите” подпомагат овладяването на знанията. В тях се предлагат варианти за осмисляне на произведенията, стимулира се интелектуалната активност и обогатяването на читателската култура, като се правят много междутекстови и междупредметни връзки. В края на всеки урок „Обобщение” осигурява синтезирано най-важната информация, която учениците трябва да запомнят. Учебникът притежава цялостна художествена концепция, ясна конструктивна и пространствена композиция, графично и стилово единство на съставните текстови и картинни съобщения в съответствие със съдържанието. Това осигурява хармоничност и еднозначност на посланията, които достигат до учениците както на визуално, така и на смислово равнище.
В дигиталния учебник има: • кратки електронни уроци, в които сбито е представено учебното съдържание по всяка тема и са изведени акцентите; • огромен брой разнообразни интерактивни задачи за проверка на разбирането и усвояването на изучавания материал; • тестове към всеки урок, съдържащи затворени и отворени отговори и осигуряващи възможност за многократно изпълнение; • презентации, задълбочаващи и онагледяващи уроците; • видеоуроци с учител, които позволяват чрез спиране и възобновяване на записа създаване на собствен ритъм на учене; • филми; • допълнителни визуални материали. Всички електронни ресурси непрекъснато се обогатяват и актуализират, за да активизират интереса на учениците и да подпомогнат тяхното обучение.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
10. клас. Български език и литература |
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 10. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът е създаден така, че да е полезен за подготовката на учениците за Националното външно оценяване в края на 10. клас. Той съдържа: • кратка и ясна информация по предвидените от учебната програма теми; • лесно приложими алгоритми за анализ и редактиране на текст; • практически насоки за създаване на аргументативен текст; • просто и в същото време научно коректно формулирани правила, представящи правописната, пунктуационната, граматичната и лексикалната норма на българския книжовен език; • разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на високо равнище на езикова култура; • отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация.
Електронният вариант на учебника съдържа множество допълнителни електронни ресурси по всички програмни теми: • кратки електронни уроци; • видеоуроци; • тестови задачи.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 10. КЛАС | ПРОСВЕТА АЗБУКИ (Милена Васева, Евгени Зашев, Венера Матеева-Байчева)
Учебникът за 10. клас на „Просвета АзБуки” е своеобразно продължение на учебника за 9. клас. По същество обаче е съвсем нов учебник. Какви са неговите предимства? • Основните езикови дялове са разгледани пълно и едновременно достъпно, по начин, който може да бъде разбран от десетокласниците. • Акцентът е поставен върху практически приложими правила, които да подобрят функционалната употреба на българския език от учениците. • Основните правила на българската граматика са представени чрез интересни примери, таблици и схеми, раздвижени и разнообразни упражнения и съвременни текстове за работа. • Учебникът е подходящ за практическа работа не само при получаването на нови знания, но и при необходимост от преговор. • След всеки урок за нови знания има достатъчно на брой упражнения, чрез които теоретичното изложение на правилата да бъде затвърдено на практика.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 10. КЛАС | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Любов Шишкова)
Какво свързва романа „Сто години самота” на нобелиста Габриел Гарсия Маркес с повестта „Гераците” на Елин Пелин? В какво се изразява духовното родство между Емили Дикинсън и Атанас Далчев? На тези и на много други загадки отговаря учебникът по литература за 10. клас на издателство „Просвета – София”. Написан от утвърдени специалисти, той представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за десетокласниците начин. В неговите 360 страници са поместени целите произведения или необходимите откъси от творбите, предвидени за изучаване и включени в Националното външно оценяване след 10. клас. Уроците са изцяло съобразени с възрастовите характеристики и познавателните възможности на учениците в 10. клас. Те са с ясна структура, знанията се овладяват чрез рубриките „Работа с текста”, „Да съпоставим”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме” и „Сред книгите”. В тях се предлагат варианти за анализ и осмисляне на произведенията. Изведени докрай или подсказани са много междутекстови и междупредметни връзки. В края на всеки урок рубриката „Обобщение” представя синтезирано най-важната информация, която трябва да се запомни. В последните страници на учебника са поместени таблици за преговор. Учебникът има цялостна смислова и дизайнерска концепция и е богато илюстриран. С него постигането на очакваните резултати от обучението и успехът на Националното външно оценяване са сигурни.
Електронният учебник включва: • кратки електронни уроци, в които сбито е представено учебното съдържание по всяка тема и са изведени акцентите; • огромен брой разнообразни интерактивни задачи, осигуряващи по-лесно запомняне на фактологията; • тестове към всеки урок, които може да се използват както от учениците за усвояване на знанията, така и от преподавателите за проверка на наученото; • презентации за авторите и произведенията; • видеоуроци с учител, които подпомагат ученика в овладяването на учебния материал; • филми от различни източници; • допълнителни визуални материали, обогатяващи общата и специфичната литературна култура на десетокласниците. Всички електронни ресурси непрекъснато се обогатяват и актуализират, за да активизират интереса на учениците и да подпомогнат тяхното обучение. Всеки учител може много лесно да ги използва в час, без значение дали обучението е присъствено, или дистанционно.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
11. клас. Български език и литература |
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 11. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът по български език с авторски екип Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева и Борислав Борисов е създаден така, че да е постави началото на подготовката на учениците за Държавния зрелостен изпит в края на 12. клас. Той съдържа: • кратка и ясна информация по предвидените от учебната програма теми; • просто и в същото време научно коректно формулирани правила, представящи правоговорната, правописната, пунктуационната, граматичната и лексикалната норма на българския книжовен език; • лесно приложими начини за проверка на правоговорната, правописната, пунктуационната, граматичната и лексикалната правилност на текстовете, които учениците създават; • практически насоки за създаване на есе по житейски проблем, публично изказване, конспект и реферат; • разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на високо равнище на езикова култура. Отличният графичен дизайн подпомага пълноценното възприемане на вложената в учебника информация.
Електронният вариант на учебника съдържа множество допълнителни електронни ресурси по всички програмни теми: • кратки електронни уроци; • видеоуроци; • тестови задачи.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. КЛАС | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Любов Шишкова)
Какво представлява междутекстовостта и как да откриваме диалозите между художествените творби? Какво свързва световноизвестния роман „Златният телец” на Илф и Петров с Алековия „Бай Ганьо”? В какво се изразява духовното родство между Бертолд Брехт и Никола Вапцаров? Как разработват мотива „любов по време на война” Емилиян Станев в повестта си „Крадецът на праскови” и Георги Господинов в своя роман „Физика на тъгата”? На тези и на много други въпроси отговаря учебникът по литература за 11. клас на издателство „Просвета – София”. Той поднася учебното съдържание професионално и научно издържано, но в същото време по достъпен и интересен за единадесетокласниците начин. В неговите 280 страници са включени целите произведения или необходимите откъси от предвидените за изучаване творби, което спестява търсенето и носенето в клас на допълнителни помагала. Уроците са структурирани по един и същ начин, за да се създадат максимално добри условия за съпоставка. Знанията се овладяват чрез рубриките „Работа с текста”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме” и „Сред книгите”. Предложени са варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови връзки, които са във фокуса на вниманието в учебната програма за 11. клас. В края на всеки урок рубриката „Обобщение” дава накратко най-важната информация, която учениците трябва да запомнят, а в „Провери знанията си” са поместени тестови задачи по формата на ДЗИ, които позволяват контрол и самоконтрол. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на единадесетокласниците. Многобройните въпроси и задачи след всяка тема и подтема помагат на учениците не само да усвоят учебното съдържание, но и да приложат на практика придобитите компетентности. Учебникът се отличава с ясна конструктивна и пространствена композиция. В него текстовите и картинните съобщения са в хармонично единство, което гарантира постигането на очакваните резултати от обучението и успеха на държавните зрелостни изпити след 12. клас.
В дигиталния учебник има множество допълнителни електронни ресурси, надграждащи печатния вариант. Те включват: • кратки електронни уроци, в които е синтезирано учебното съдържание по всяка тема и са изведени акцентите; • огромен брой разнообразни интерактивни задачи към всички теми; • тестове с отворени и затворени задачи към всеки урок; • професионално изработени презентации; • видеоуроци с учител, улесняващи обучението; • филми, активизиращи вниманието и допълващи информацията от уроците; • визуални материали, осигуряващи прилагането на комплексни подходи в процеса на усвояването на учебния материал. Всички електронни ресурси непрекъснато се обогатяват и актуализират, за да активизират интереса на учениците и да гарантират висока ефективност на тяхното обучение. Всеки учител може много лесно да ги използва по време на своите занятия.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. КЛАС | ПРОСВЕТА ПЛЮС (Ангел Малинов, Весела Михайлова, Нели Дамянова)
Учебникът по литература за 11. клас на издателство „Просвета Плюс” е създаден с желанието смисълът на предвидените за изучаване от програмата творби да достигне до всеки ученик. Създаден е и с грижа за учителите така, че да бъде техен верен помощник в пряката им работа в клас. Водени от своя богат практически опит в преподаването на литература, авторите са представили различни аспекти на разглежданите творби задълбочено и в същото време достъпно. За пълноценното осмисляне на новата информация допринасят рубриките, които са включени във всяка тема: – Епохата, авторът и творбата ‒ съдържа информация за историческия и литературния контекст, в който твори съответният автор. – Творбата и нейните предизвикателства ‒ дава възможност за пряк диалог със съответната творба чрез прочита ѝ и отговора на въпросите, които съпътстват текста. – Творбата и смисълът ‒ представя анализ и тълкуване на художествените текстове. Аз и творбата ‒ предвижда изследователска работа и участие в интересни дискусии от страна на учениците. В края на всеки от петте тематични блока в учебника е осъществено обобщение и се дава възможност творбите да бъдат разгледани в междутекстов диалог с други произведения на художествената литература.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 11. И 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 1: ЕЗИКЪТ И ОБЩЕСТВОТО | ПРОСВЕТА (Красимира Алексoва, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът по български език за профилирана подготовка за 11. и 12. клас ‒ модул „Езикът и обществото”, е създаден от екип от водещи специалисти както в областта на класическите езиковедски дисциплини, така и в областта на такива съвременни приложни лингвистични дисциплини, като психолингвистиката и социолингвистиката. С оглед спецификата на програмата за профилирана подготовка учебникът е предназначен за ползване в две последователни години от ученици, които имат подчертани интереси към езика ‒ към неговия исторически развой и най-вече към особеностите на проявленията му в психолингвистичен и в социолингвистичен аспект. Предимствата на учебника са: – максимално кратко и ясно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; – наличие на много допълнителни текстове, съдържащи специализирана информация по разглежданите теми; – множество разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, насочени най-вече към усвояването на специфичната лингвистична информация, както и към усъвършенстването на функционалната грамотност на учениците; – отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация. Изданието е функционално и поради това, че съчетава функциите на учебник, христоматия и учебна тетрадка, тъй като за по-голямата част от включените задачи е предвидено място за решения.
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. – 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 3: ДИАЛОГИЧНИ ПРОЧИТИ | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Петър Алексиев, Пламен Дойнов, Гергина Кръстева, Димитър Кръстев, Биляна Курташева, Любов Шишкова, Росица Игнатова-Василева, Марин Бодаков)
Какво представлява междутекстовостта и какъв е механизмът, по който връзките между книгите опират в един безкраен културен хоризонт? Как един от най-изявените представители на световната литературна мисъл през 20. век – Хорхе Луис Борхес, свързва Вселената с Библиотеката? В какво се изразява духовното родство между автори от различни епохи и географски ширини? Как разработват мотива за любовта О. Хенри в разказа си „Даровете на влъхвите” и Георги Господинов в своята коледна история „О, Хенри”? По какво си приличат и по какво се различават великите страдалци – библейският Йов и Йовковият Вълкадин? Как литературата и киното си общуват при интерпретациите на „Вчера”? На тези и на много други загадки отговаря учебникът за профилирана подготовка по литература, модул 3 „Диалогични прочити” за 11. и 12. клас на издателство „Просвета – София”. Написан от утвърдени специалисти, той представя избраните произведения от програмата както прецизно от научна гледна точка, така и по достъпен и интересен за гимназистите начин. В неговите 160 страници са поместени целите произведения или необходимите откъси от предвидените за изучаване творби. Уроците са с ясна структура и първоначално вниманието се концентрира върху всяка творба поотделно. Знанията се овладяват чрез рубриката „Работа с текста”, в която се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови връзки, които са във фокуса на вниманието в учебната програма за профилирана подготовка по литература за 11. и 12. клас. В края на всяка тема е предвиден урок за диалога на свързаните произведения. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на гимназистите. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението и успехът на държавните зрелостни изпити по профилирана подготовка след 12. клас са гарантирани.
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. – 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 4: КРИТИЧЕСКО ЧЕТЕНЕ | ПРОСВЕТА (Владимир Атанасов, Ани Илков)
Модулът „Критическо четене” за 11. – 12. клас, профилирана подготовка по литература, с автори проф. Владимир Атанасов и доц. д-р Ани Илков, представя задълбочени анализи върху произведенията от програмата, насочени към ученици с изявен интерес към предмета. Учебникът цели да разшири общата култура на единайсетокласниците и дванайсетокласниците и да ги поощри да разсъждават върху теми и проблеми от литературата, които са актуални и до днес. Учебникът постига баланс между произведения от български и чуждестранни автори и залага на игрови момент при представянето им. Въпросите и задачите, поместени след всяка урочна единица, покриват компетентностите, заложени в програмата, и служат за затвърждаване на придобитите в хода на уроците знания. Рубриките „Знаете ли, че” и „Афоризъм” запознават учениците с любопитни, малко познати факти за литературата, културата и историята. Учебникът силно застъпва критическото мислене при разглеждането на произведенията, а в рубриката „Критическо четене” са представени литературнокритически тези на утвърдени автори и литературоведи, върху които учениците да разсъждават. Рубриката „Творческо писане” стимулира оригиналното мислене на единайсетокласниците и дванайсетокласниците. В учебника са поместени целите произведения или откъси от предвидените за изучаване творби.
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|
12. клас. Български език и литература |
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 12. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът по български език с авторски екип Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева и Борислав Борисов е създаден така, че: • да надгради формираните дотук познания на учениците за езика; • да подпомогне подготовката на учениците за държавния зрелостен изпит в края на 12. клас. Учебникът съдържа: • максимално кратко и достъпно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; • множество функционално представени научни постановки и примери, които красноречиво илюстрират изучаваните езикови явления; • практически насоки за успешно представяне на интервю, за изготвяне на мотивационно писмо и библиография; • разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на висока езикова култура; Отличният графичен дизайн подпомага пълноценното възприемане на вложената в учебника информация.
Електронният вариант на учебника съдържа множество допълнителни електронни ресурси по всички програмни теми: • кратки електронни уроци; • видеоуроци; • тестови задачи.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 12. КЛАС | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Любов Шишкова)
С учебника по литература за 12. клас на издателство „Просвета – София” лесно се постигат очакваните резултати от обучението и се усвояват необходимите знания за успешно представяне на държавния зрелостен изпит. Той е създаден от утвърден екип учебникари и представя произведенията от програмата по фактологично прецизен и съобразен с методическите изисквания начин, но това не е за сметка на достъпността. В него може да се открият отговори на много предизвикващи младежкото внимание въпроси: • Какво свързва знаменитата песен „Време” (Time) на „Пинк Флойд” с Петя Дубарова? • В какво се изразява духовното родство между Блага Димитрова и Елисавета Багряна? • Как тълкуват съдбата на поета и на книгите Борис Христов, Атанас Далчев и Екатерина Йосифова? В книжното тяло на учебника са поместени целите произведения или необходимите откъси от предвидените за изучаване творби. Уроците са с ясна структура, знанията се овладяват последователно, а аналитичните текстове са организирани в рубриките „Работа с текста”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме” и „Сред книгите”. Предлагат се варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови връзки, които са в основата на учебната програма не само за 12. клас, а и за втория гимназиален етап като цяло. В края на всеки урок рубриката „Обобщение” повтаря най-важното, което учениците трябва да запомнят, а в „Провери знанията си” са включени тестови задачи по формата на държавния зрелостен изпит, които позволяват контрол и самоконтрол. Всяка тема завършва с обзор на трите произведения от раздела, в който се систематизират основните наблюдения върху междутекстовия диалог на творбите. Учебникът притежава изискана художествена форма, съответстваща на спецификата на учебното съдържание. Това улеснява ученето и култивира естетически вкус.
Противно на разпространената заблуда, електронният учебник не е само пренесен в дигитална среда вариант на печатния. В него може да се открият: • кратки електронни уроци, в които накратко е представено учебното съдържание по всяка тема и са поставени смисловите акценти; • огромен брой разнообразни по съдържание интерактивни задачи; • тестове към всеки урок, чието многократно решаване гарантира запомнянето на необходимите факти; • презентации, изработени с вещина и професионализъм; • видеоуроци с учител, създаващи неизброими възможности за постигане на желания успех в обучението; • филми; • допълнителни визуални материали. Електронните ресурси се умножават с всеки изминал ден и се усъвършенстват, за да породят интереса на учениците и да улеснят тяхната подготовка. Всеки преподавател, който желае да е на висотата на своята мисия, може да ги използва в часовете си, без значение дали обучението е присъствено, или дистанционно.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 12. КЛАС | ПРОСВЕТА ПЛЮС (Весела Михайлова, Лора Динкова, Петър Алексиев, Радина Попова, Росица Игнатова-Василева)
Литературата за 12. клас завършва поредицата иновативни учебници с логото на „Просвета Плюс”, предпочитани от учители и ученици. Учебникът е създаден от действащи учители с впечатляващ практически опит в преподаването на литература. Творбите, предвидени в учебната програма, са представени разнообразно, задълбочено и в същото време много достъпно. Рубриките • Епохата, авторът и творбата ‒ съдържа информация за историческия и литературния контекст, в който твори съответният автор. • Творбата и нейните предизвикателства ‒ дава възможност за пряк диалог с всяка творба чрез прочита ѝ и отговора на въпросите, които съпътстват текста. • Творбата и смисълът ‒ представя подробен анализ и тълкуване на художествените текстове. • Аз и творбата ‒ предвижда изследователска работа и участие в интересни дискусии на учениците. • В края на всеки от четирите тематични блока в учебника е осъществено обобщение и се дава възможност творбите да бъдат разгледани в междутекстов диалог с други произведения на художествената литература. • Приложението представя ясен и подробен модел за създаване на интерпретативно съчинение върху една или няколко художествени творби.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
|
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 11. И 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 1: ЕЗИКЪТ И ОБЩЕСТВОТО | ПРОСВЕТА (Красимира Алексoва, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът по български език за профилирана подготовка за 11. и 12. клас ‒ модул „Езикът и обществото”, е създаден от екип от водещи специалисти както в областта на класическите езиковедски дисциплини, така и в областта на такива съвременни приложни лингвистични дисциплини, като психолингвистиката и социолингвистиката. С оглед спецификата на програмата за профилирана подготовка учебникът е предназначен за ползване в две последователни години от ученици, които имат подчертани интереси към езика ‒ към неговия исторически развой и най-вече към особеностите на проявленията му в психолингвистичен и в социолингвистичен аспект. Предимствата на учебника са: – максимално кратко и ясно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; – наличие на много допълнителни текстове, съдържащи специализирана информация по разглежданите теми; – множество разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, насочени най-вече към усвояването на специфичната лингвистична информация, както и към усъвършенстването на функционалната грамотност на учениците; – отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация. Изданието е функционално и поради това, че съчетава функциите на учебник, христоматия и учебна тетрадка, тъй като за по-голямата част от включените задачи е предвидено място за решения.
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. – 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 3: ДИАЛОГИЧНИ ПРОЧИТИ | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Петър Алексиев, Пламен Дойнов, Гергина Кръстева, Димитър Кръстев, Биляна Курташева, Любов Шишкова, Росица Игнатова-Василева, Марин Бодаков)
Какво представлява междутекстовостта и какъв е механизмът, по който връзките между книгите опират в един безкраен културен хоризонт? Как един от най-изявените представители на световната литературна мисъл през 20. век – Хорхе Луис Борхес, свързва Вселената с Библиотеката? В какво се изразява духовното родство между автори от различни епохи и географски ширини? Как разработват мотива за любовта О. Хенри в разказа си „Даровете на влъхвите” и Георги Господинов в своята коледна история „О, Хенри”? По какво си приличат и по какво се различават великите страдалци – библейският Йов и Йовковият Вълкадин? Как литературата и киното си общуват при интерпретациите на „Вчера”? На тези и на много други загадки отговаря учебникът за профилирана подготовка по литература, модул 3 „Диалогични прочити” за 11. и 12. клас на издателство „Просвета – София”. Написан от утвърдени специалисти, той представя избраните произведения от програмата както прецизно от научна гледна точка, така и по достъпен и интересен за гимназистите начин. В неговите 160 страници са поместени целите произведения или необходимите откъси от предвидените за изучаване творби. Уроците са с ясна структура и първоначално вниманието се концентрира върху всяка творба поотделно. Знанията се овладяват чрез рубриката „Работа с текста”, в която се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови връзки, които са във фокуса на вниманието в учебната програма за профилирана подготовка по литература за 11. и 12. клас. В края на всяка тема е предвиден урок за диалога на свързаните произведения. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на гимназистите. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението и успехът на държавните зрелостни изпити по профилирана подготовка след 12. клас са гарантирани.
|
|
|
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. – 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 4: КРИТИЧЕСКО ЧЕТЕНЕ | ПРОСВЕТА (Владимир Атанасов, Ани Илков)
Модулът „Критическо четене” за 11. – 12. клас, профилирана подготовка по литература, с автори проф. Владимир Атанасов и доц. д-р Ани Илков, представя задълбочени анализи върху произведенията от програмата, насочени към ученици с изявен интерес към предмета. Учебникът цели да разшири общата култура на единайсетокласниците и дванайсетокласниците и да ги поощри да разсъждават върху теми и проблеми от литературата, които са актуални и до днес. Учебникът постига баланс между произведения от български и чуждестранни автори и залага на игрови момент при представянето им. Въпросите и задачите, поместени след всяка урочна единица, покриват компетентностите, заложени в програмата, и служат за затвърждаване на придобитите в хода на уроците знания. Рубриките „Знаете ли, че” и „Афоризъм” запознават учениците с любопитни, малко познати факти за литературата, културата и историята. Учебникът силно застъпва критическото мислене при разглеждането на произведенията, а в рубриката „Критическо четене” са представени литературнокритически тези на утвърдени автори и литературоведи, върху които учениците да разсъждават. Рубриката „Творческо писане” стимулира оригиналното мислене на единайсетокласниците и дванайсетокласниците. В учебника са поместени целите произведения или откъси от предвидените за изучаване творби.
|
|
8. клас | 9. клас | 10. клас | 11. клас | 12. клас |
|