История и цивилизации | 8. клас | ▼ 9. клас | ▼ 10. клас |
|
8. клас. История и цивилизации |
|
|
ТЕСТОВЕ ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 8. КЛАС (Мария Трифонова-Бенова)
Помагалото съдържа 6 примерни теста – 1 за входна диагностика и 5 върху учебното съдържание за 8. клас. Картите и изображенията са цветни, което значително улеснява работата с тях. Тестовете са съобразени с очакваните резултати от учебната програма. Подборът на задачите осигурява възможност за самоконтрол и проверка на постиженията на учениците и придобитите от тях компетентности по отношение на: • фактологични знания; • понятия и идеи от световната и българската история; • дефиниране и правилна употреба на основни исторически термини; • изграждане на правилна хронологическа ориентация; • интерпретиране на различни исторически източници. Всеки тест се състои от: • 5 задачи с избираем отговор; • 9 задачи със свободен отговор; • 1 задача за създаване на писмен текст върху исторически източници; • 1 задача за създаване на писмен текст като отговор на исторически въпрос. Тестът за входна диагностика съдържа само една задача за създаване на писмен текст – отговор на исторически въпрос. Поради това, че учебното съдържание по история и цивилизации в 8. клас не е хронологично продължение на това от 7. клас, този тест няма предназначението на класически преговорен тест и е насочен преди всичко към диагностика на уменията. Същевременно той има функцията на своеобразно въвеждане на учениците в новото учебно съдържание. Тестовете може да се използват за упражнения в клас, за текущ контрол или за самостоятелна подготовка. По преценка на учителя задачите за създаване на писмен текст по източници и като отговор на исторически въпрос може да се поставят и като отделна самостоятелна задача. Помагалото съдържа също ключ с отговори, както и скàла за оценяване. Предложените свободни отговори са примерни, с цел да насочат към същността на отговора, но не бива да се очаква те да бъдат буквално възпроизведени от учениците. Задачите в помагалото могат да се комбинират с тези от „Работни листове по история и цивилизации за 8. клас”.
|
|
|
ТЕТРАДКА ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 8. КЛАС (Бистра Стоименова, Кирил Славчев)
Тетрадката предлага разработки по всички теми за нови знания от учебника. Основният акцент е върху развиване на уменията на учениците за анализ на текст и изображение чрез система от въпроси и задачи. Като сравняват документи, те откриват различни гледни точки и перспективи в историческото познание. Учат се да открояват характерни особености на епохата и да проследяват промени, синхрон и асинхрон в развитието на държави и общества, да посочват причинно-следствените връзки между събития и явления. Част от задачите са посветени на пространствено-времевата им ориентация – попълване на контурни карти и съставяне на линия на времето и хронологична таблица. Други задачи изискват систематизиране на знанията в таблица, създаване на текст по исторически проблем, анализ на статистически данни, търсене и подбор на информация от интернет.
Помагалото за 8. клас се ползва и като първа част за 9. клас при паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
|
|
|
РАБОТНИ ЛИСТОВЕ ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 8. КЛАС (Екатерина Михайлова, Мария Бенова, Нели Геновска)
Помагалото съдържа разнообразни задачи по темите от историята на Новото време. Авторите предлагат 19 работни листа с различен обем и акценти и 2 теста за входяща и изходяща диагностика. Всеки работен лист комбинира един въвеждащ въпрос с различен брой задачи за работа с писмени източници, изображения, исторически карти, схеми, диаграми и др. Помагалото може да се използва в задължителните и в избираемите часове за общообразователна и за разширена подготовка. Подходящо е както за работа в клас, така и за самостоятелна подготовка.
|
|
|
АТЛАС ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 8. КЛАС (Теодора Борисова-Петрова)
Атласът може да се използва както при работа с учебниците на „Просвета – София” и „Просвета Плюс”, така и с всички учебници, одобрени от Министерството на образованието и науката. Съдържа 26 карти, представящи началото на Новото време (XVI – XVII в.), Просвещението (XVIII в.) и XIX в. Сложните исторически процеси са представени чрез система от лесно четими условни знаци. При активна работа в клас и у дома учениците усъвършенстват уменията си за пространствена локализация и откриват причинно-следствени връзки в историята.
|
|
История и цивилизации | ▲ 8. клас | 9. клас | ▼ 10. клас
|
|
9. клас. История и цивилизации |
|
|
ТЕСТОВЕ ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 9. КЛАС (Мария Трифонова-Бенова)
Помагалото съдържа 6 примерни теста – 1 за входна диагностика и 5 върху учебното съдържание за 9. клас. Картите и изображенията са цветни, което значително улеснява работата с тях. Тестовете са съобразени с очакваните резултати от учебната програма. Подборът на задачите осигурява възможност за самоконтрол и проверка на постиженията на учениците и придобитите от тях компетентности по отношение на: • фактологични знания; • понятия и идеи от световната и българската история; • дефиниране и правилна употреба на основни исторически термини; • изграждане на правилна хронологическа ориентация; • интерпретиране на различни исторически източници. Всеки тест се състои от: • 5 задачи с избираем отговор; • 9 задачи със свободен отговор; • 1 задача за създаване на писмен текст върху исторически източници; • 1 задача за създаване на писмен текст като отговор на исторически въпрос. Тестът за входна диагностика съдържа само една задача за създаване на писмен текст – отговор на исторически въпрос. Тестовете може да се използват за упражнения в клас, за текущ контрол, за подготовка за ДЗИ, както и за самостоятелна подготовка. По преценка на учителя задачите за създаване на писмен текст по източници и като отговор на исторически въпрос може да се поставят и като отделна самостоятелна задача. Помагалото съдържа също ключ с отговори, както и скàла за оценяване. Предложените свободни отговори са примерни, с цел да насочат към същността на отговора, но не бива да се очаква да бъдат буквално възпроизведени от учениците. Задачите в помагалото може да се комбинират с тези от „Работни листове по история и цивилизации за 9. клас”.
|
|
|
ТЕТРАДКА ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 9. КЛАС (Борис Стоянов, Кирил Славчев)
В тетрадката са разработени задачи върху всички теми за нови знания от учебника. Те имат за цел да улеснят деветокласниците във възприемането и усвояването на знания за основните процеси, събития и явления през съвременната епоха; да развиват техните умения за работа с документи; да развиват способността им за критическо възприемане и осмисляне на историческа информация. Тетрадката е насочена към формиране на активни и критично мислещи млади хора, пълноценни членове на гражданското общество.
Помагалото за 9. клас се ползва и като втора част за 9. клас при паралелки с интензивно изучаване на чужд език.
|
|
|
РАБОТНИ ЛИСТОВЕ ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 9. КЛАС (Екатерина Михайлова, Мария Бенова, Нели Геновска)
Помагалото е подходящо за работа с всеки учебник, одобрен от МОН, тъй като следва стриктно учебната програма. То съдържа 18 работни листа. Всеки лист комбинира въвеждащ въпрос с различен брой задачи за работа с писмени източници, изображения, исторически карти, схеми, диаграми и др. Работните листове може да се използват в задължителните и в избираемите часове за общообразователна и за разширена подготовка. Подходящи са както за работа в клас, така и за самостоятелна подготовка.
|
|
|
АТЛАС ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 9. КЛАС (Теодора Борисова-Петрова)
Атласът има за цел да формира у учениците умението да извличат информация от карта, което ще затвърди и надгради знанията им, заложени в учебната програма. Атласът е подходящ за работа с учебниците по история и цивилизации за 9. клас на издателство „Просвета” и „Просвета АзБуки”, както и с всички останали одобрени от МОН учебници. Съдържа 23 карти, представящи основните учебни дялове: Светът от Първата световна война до 1945 г. и Светът след Втората световна война. Сложните исторически процеси са представени чрез система от лесно четими условни знаци. При активна работа в клас и у дома учениците усъвършенстват уменията си за пространствена локализация и откриват причинно-следствени връзки в историята.
|
|
История и цивилизации | ▲ 8. клас | ▲ 9. клас | 10. клас
|
|
10. клас. История и цивилизации |
|
|
ТЕСТОВЕ ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 10. КЛАС (Теодора Борисова-Петрова)
Помагалото съдържа 9 примерни теста – 1 за входна диагностика и 8 върху учебното съдържание за 10. клас. Картите и изображенията са цветни, което значително улеснява работата с тях. Тестовете са съобразени с очакваните резултати от учебната програма. Подборът на задачите осигурява възможност за самоконтрол и проверка на постиженията на учениците и придобитите от тях компетентности по отношение на: • фактологични знания; • понятия и идеи от световната и българската история; • дефиниране и правилна употреба на основни исторически термини; • изграждане на правилна хронологическа ориентация; • интерпретиране на различни исторически източници. Всеки тест се състои от: • 5 задачи с избираем отговор; • 9 задачи със свободен отговор; • 1 задача за създаване на писмен текст върху исторически източници; • 1 задача за създаване на писмен текст като отговор на исторически въпрос. Тестът за входна диагностика съдържа само една задача за създаване на писмен текст – отговор на исторически въпрос. Поради това, че учебното съдържание по история и цивилизации в 10. клас не е хронологично продължение на това от 9. клас, този тест няма предназначението на класически преговорен тест и е насочен преди всичко към диагностика на уменията. Същевременно той има функцията на своеобразно въвеждане на учениците в новото учебно съдържание. Тестовете може да се използват за упражнения в клас, за текущ контрол, за подготовка за ДЗИ, както и за самостоятелна подготовка. По преценка на учителя задачите за създаване на писмен текст по източници и като отговор на исторически въпрос може да се поставят и като отделна самостоятелна задача. Помагалото съдържа също ключ с отговори, както и скàла за оценяване. Предложените свободни отговори са примерни, с цел да насочат към същността на отговора, но не бива да се очаква да бъдат буквално възпроизведени от учениците. Задачите в помагалото може да се комбинират с тези от „Работни листове по история и цивилизации за 10. клас”.
|
|
|
РАБОТНИ ЛИСТОВЕ ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ ЗА 10. КЛАС (Екатерина Михайлова, Мария Бенова, Нели Геновска)
Помагалото съдържа 22 работни листа с различен обем и акценти по темите от историята на България. Всеки от тях комбинира един въвеждащ въпрос с различен брой задачи за работа с разнообразни източници на информация: документи, изображения, исторически карти, схеми, диаграми и др. Работните листове може да се използват: • в задължителните и в избираемите часове за общообразователна и за разширена подготовка; • в общинския кръг на олимпиадата по история и цивилизации; • за работа в клас; • за самостоятелна подготовка.
|
|
История и цивилизации | ▲ 8. клас | ▲ 9. клас | ▲ 10. клас
|
|