Новини


17Юли2020

Вълчев: Училищата се справиха отлично с дистанционното обучение, но най-добрата форма е присъствената

Неравенствата при електронното обучение са най-често с културен, а не социално-икономически произход. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев по време на Конференцията „Образование от А до #. Иновативното училище“.

„Неравенствата са факт навсякъде, в България също. Имаше деца, които поради липса на устройства не бяха включени ефективно в електронното обучение“, допълни той.

Според Вълчев друг проблем е била интернет свързаността и точно затова в районите, в които е имало концентрация на невключени в електронното обучение деца, са били поставени WiFi точки с помощта на мобилните оператори. От МОН планират за училищата да бъдат закупени повече електронни устройства, които при нужда да се предоставят за ползване на учениците.

Образователният министър постави на училищата оценка 5,50 по шестобалната система за справянето им с дистанционното обучение, но подчерта, че няма по-добра подготовка от присъствената. Вълчев отбеляза, че не трябва прекалено да се превъзнасяме по обучението чрез информационни технологии. По думите му то дори е вредно за учениците в ранна детска възраст и по-подходящо за тези в гимназиален и прогимназиален етап. 

„За да развием абстрактното мислене и общата интелигентност, трябва да насърчим учениците да учат математика. Беше ми представено социологическо проучване, от което става ясно, че най-много деца и...

 

Виж цялата новина тук: Труд

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: