Новини


4Сеп2014

Всяко второ дете със специални потребности не ходи на училище

45% от децата със специални образователни потребности у нас отпадат от образователната система. Това прави нашите училища едни от най-недостъпните в Европа за деца със специфични нужди. В ЕС делът на отпадащите е двойно по-нисък - 22%. Данните са на Евростат и вчера бяха изнесени от Центъра за приобщаващо образование.

Официално общият брой на децата със затруднения в училище е 14 500, но реално броят им е по-голям, тъй като голяма част от родителите не са склонни да поискат лекарско становище за състоянието на детето си. Проблемите, с които тези деца се сблъскват ежедневно в училище, са свързани с най-различни липси. 79% от родителите на деца със специални потребности казват, че няма адаптирани материали. 35% пък не намират достатъчно възможности за извънкласни занимания. 29% не срещат подкрепа от специалисти и ресурсни учители. 22% се оплакват от липса на специалисти и подготвени кадри. Една трета от семействата - 35%, казват, че децата им срещат трудности при справяне с учебните задачи, а при 28% има затруднения в социализацията и комуникацията с другите деца в училище.

Отношението на другите не е еднозначно. Едва 40% от родителите на деца от първи до седми клас знаят какво е приобщаващо образование. Когато се запознаят с идеята, мнозинството я подкрепят. 43% са съгласни детето им да ...

Виж цялата новина тук: Сега

Автор: Елена Несторова

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: