Новини
2Сеп2015
Учител от Шумен: Османското владичество не е проблем в часовете по история
"Има много залитания, учебниците са прекалено академични, написани на високо ниво", негодува педагогът. Различните автори имат различно виждане за едно и също събитие. Дава пример с времето 1878-1879 г. Едни говорят за временно руско управление, други - за временна руска окупация. "Аз съм "за" управление", отсича Йотов. Колкото до 500-годишния период в българската история е категорично против да се говори за "присъствие". Най-коректно е "османско владичество". И обяснява, че няма никакъв проблем тези факти да се преподават в смесените региони, където и класовете са с деца от различни етноси. "Нито учениците, нито родителите им са предубедени", коментира учителят.
В часовете Йотов избягва да натрапва своята позиция, излага фактите и чака учениците да формират мнение. Отдавна е преодолял заблудата, че всички трябва да обичат предмета му и да бъдат еднакво знаещи. Но от всички иска дисциплина - да внимават и да не бърборят в час. Обикновено Йотов разказва пикантерии извън страниците на учебника.
Най-много се радва, когато учебният час продължава с разисквания и в междучасието. Но да не мисли някой, че учениците питат за съвременна политика. Не ги интересува! Е, налагало му се е да отговаря на въпроса “Защо при Тодор Живков е било по-хубаво”? "Обяснявам им цената на това хубаво", казва Йотов.
Много държи учениците му да пишат доклади и реферати по дискусионни въпроси, но всички знаят, че който е работил на принципа "copy-paste", ще получи слаба оценка. Йотов изпитва и с тестове, но без посочени отговори. А който препише, без да го хване, печели. Защото и това е изкуство.
Йотов е категоричен, че историята не е просто разказвателен предмет, а е по-точна наука дори от математиката. Заради фактите, които трябва да ...
Виж цялата новина тук: Труд
Автор: Цветелина Георгиева