Новини
Трета международна среща на управленските екипи - Сантарем, Португалия
Домакин на срещата бяха португалските партньори от IPSantarém. Срещата имаше за цел да обобщи изпълнените задачи и резултатите от втората година от изпълнението на проекта и да обсъди в детайли предстоящите задачи през последната година. Всички партньори имаха свой представител на срещата.
През учебната 2020-2021 г. обучителните ресурси са пилотирани в 36 (България – 15; Гърция – 8; Сърбия – 5, Португалия – 8) класни стаи с около 700 ученици (според първоначалната анкета) и 560 (според финалната анкета). Следните училища бяха включени в пилотен етап 1 през учебната 202-2021 г.:
- България (гр. София) – 6 ОУ “Граф Игнатиев”; 2 СУ “Емилиян Станев”;20 ОУ “Тодор Минков”, 145 ОУ “Симеон Радев”, 81 СУ “Виктор Юго”;
- Гърция – 15ο Δ.Σ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ 100ο Δ.Σ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Δ.Σ. ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ Δ.Σ. ΤΑΓΑΡΑΔΩΝ 20ο Δ.Σ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ 101ο Δ.Σ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- Сърбия – ОУ „Хр. Ботев“
- Португалия – Agrupamento de Escolas Cidade do Entroncamento-Escola Secundaria com 3º Ciclo do Entroncamento
Партньорите се запознаха с аналитичния доклад, сравняващ мнението и нагласите на учениците по темите на проекта преди и след обучителните дейности по време на пилотен етап 1.
Всички учители, участвали в пилотирането на създадените обучителни ресурси, попълваха въпросници, изготвени от екипа на проекта. Отговорите бяха обработени и беше създаден общ доклад за оценка. С предоставените отговори и коментари учителите оценяваха някои важни аспекти на обучителните ресурси от Наръчника по гражданско образование. Те даваха някои предложения за промени в ресурсите с оглед на практическото приложение в класната стая. Предложенията и модификациите бяха обработени от екипите за управление на проекта и бяха обсъдени с авторите на Наръчника. Някои от предложенията бяха приети и необходимите промени бяха направени преди съвместното събитие за обучение на персонала, проведено в Сърбия по-рано през септември 2021 г.
Екипите за управление на проекта обсъдиха предстоящите задачи за последната година на проекта – изпълнение в училищата, допълнителни обучения на местно ниво, дейности за оценка и разпространение, проблеми с някои раздели на уеб сайта и др.