Новини


13Юни2024

МОН: Няма сгрешени задачи от изпита по математика за 4. клас

Заради сигнали, според които една от задачите от изпита по математика след 4-ти клас съдържа спорно условие, Министерството на образованието е направило анализ на всички изпитни работи на учениците. Направените експертни оценки потвърждават, че задачите от националните външни оценявания са коректни. Малкият брой ученици, които не са разбрали правилно условието, са оценени положително, за да се насърчи критичното им мислене. Това се разбира от писмен отговор на служебния образователен министър Галин Цоков на депутатски въпрос.

Националните външни оценявания след 4-ти клас по български език и математика се проведоха на 27 и 28 май. Депутатът Елисавета Белобрадова ("Продължаваме промяната - Демократична България) пише във въпроса си до министъра, че е получила множество сигнали от родители за националните външни оценявания. По думите ѝ част от изпита по математика съдържа спорни условия и сгрешени задания, а масово децата не са разбрали задачата за съчинение от проверката по български език. "Как Министерството на образованието и науката ще осигури явилите се на изпитите ученици да бъдат правилно оценени", пита Белобрадова.

В отговора си министър Цоков обяснява, че съставянето на изпитните тестове се прави от комисия, в която участват учители, университетски преподаватели от съответната научна област и по методиката на обучението по съответния учебен предмет, експерти от министерството и Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование. След съставянето на изпитните варианти по български език и математика е направена експертна оценка от други специалисти.

"Уверяваме ви, че направените експертни оценки, в това число от независими експерти и учени, потвърждават, че задачите са коректни в научно и методическо отношение", пише служебният министър.

Допълва, че заради твърдения, че условието на задача №25 от изпита по математика е спорно, министерството е направило преглед на изпитните материали на всички четвъртокласници.

Задачата е текстова. Условието гласи, че на тридневна екскурзия са записани 125 ученици. В хотела учениците са настанени в 40 стаи по двама и в няколко стаи по трима. За нощувки, храна и транспорт всеки ученик е платил по 350 лв. Към задачата има приложена графика, от която учениците трябва да извлекат информация за изминатото разстояние. Дадени са още цените за нощувките и за храна. Задачата има три подусловия. Четвъртокласниците трябва да пресметнат колко километра общо са изминати за трите дни, да посочат колко са стаите, в които са настанени по трима ученици. Задачата изисква още четвъртокласниците да използват информацията за цените на хотела и да пресметнат колко общо струва транспортът на учениците. Всички задачи от изпита по математика - вижте тук.

Министърът пише, че анализът от изпитните материали на четвъртокласниците показва, че само 17 деца от от общо 42 464 са разсъждавали с хипотезата, че екскурзията от задачата включва две, а не три нощувки. "За да се насърчи тяхното мислене, техните работи са оценени положително", подчертава министърът...
 
 

Виж цялата новина тук: Дневник

Автор: Стефани Зорова

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: