Новини
Оценяват училищата по напредъка на учениците им
Образователният напредък на учениците, който те показват в различните етапи на своето обучение, ще бъде основен критерий, по който ще бъдат оценявани училищата. Това е залегнало в нова методика за оценка на добавената стойност в образователните институции, съобщава Министерството на образованието и науката.
Тя е била представена пред социалните партньори на заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование.
Проектът не е публикуван за обществено обсъждане. Такова предстои, уверява министерството.
Методиката почива върху математически модел, предложен от екип на Световната банка, доработен и адаптиран към българските условия през последните години от учени от Софийския университет, уточнява в прессъобщението си МОН.
Съгласно методиката училищата ще бъдат разпределени в определени групи въз основа на комбинация от фактори, външни за тях. Такива са например видът населено място, в което се намират, типът училище, преобладаващият език, който се говори в семействата на учениците, образователният, социалният и трудовият статус на родителите и др. Целта е всяко училище да се съпоставя със сходни на него други училища.
Така ще бъде определян средният напредък на учениците във всяка група училища и ще се преценява влиянието на един или друг външен или вътрешен фактор върху този резултат. Ще става ясно също кои конкретни училища са над или под тази средна стойност. Това ще даде възможност за детайлен анализ и предприемане на конкретни действия съответно за мултиплициране на добрите практики в едни училища и за отстраняване на причините за...
Виж цялата новина тук: OFF News
Автор: Александра Маркарян