Новини
Образователният министър: Агресията трябва да е неприемлива в училищата
Агресията и езикът на омразата са навлезли твърде много в училищата и се превръщат в една от пречките пред осъществяване на задачите за преподаване на знания, за създаване на умения и за възпитаване на граждани, хора, човеци. Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Сашо Пенов по време на откриването на конференция "Училище без агресия за сигурна училищна среда", предаде репортер на Novini.bg. Форумът е организиран от Министерството на образованието и науката в сътрудничество с УНИЦЕФ-България.
Състоянието и развитието на всяка държава зависи от нейната образователна система, затова акцентът върху темите за агресията и за езика на омразата в училище трябва да бъде постоянен, заяви той.
Дали обществото ни създава условия, за да въвлече децата в агресивни изяви? Като започнем от насилието във филми, понякога в семействата, като наблюдаваме псувните по улиците, в транспорта и по други места и стигнем до сбиванията на публични места, виждаме, че има фактори, които са причина за агресивното поведение в училищата. Трябва да имат усещане, че живеят в общност и всяко насилие може да доведе до ответна реакция. Справянето с насилието е отговорност на цялото ни общество, на всички институции и на целия обществен сектор, посочи образователният министър.
Според данни на статистиката противообществените прояви у нас са десетки хиляди. Работата с такива деца постфактум е задължителна, но никой не може да отрече, че превенцията срещу агресията е недостатъчна. В часовете на класния или на родителски срещи биха могли да се правят разговори за превенеция на агресията и за живота в общност. Всеки учител с подкрепата на специалистите може да намери адекватна форма за това, коментира проф. Александър Пенов.
Отделна тема е и агресията срещу учителите. В немалко случаи в семействата се насажда неуважение към учителската професия. За да няма пропаст между обучавания и обучителя, са необходими конкретни идеи и воля за реализирането им, които да доведат до уважение към учителската професия и към убеждението, че тя е в ползва на обучаващия се и че резултатът е значим за...
Виж цялата новина тук: Novini.bg
Автор: Константин Тодоров