Кога и под каква форма децата да се запознаят с чуждите езици - е въпрос, с който се сблъскват почти всички родители на даден етап. А че сега прохождащите поколения вероятно ще трябва да са полиглоти, за да се реализират успешно, е почти сигурно. Вярно, проблемът с това кога и как при все повече семейства се решава от само себе си заради двуезичие в семейството или пък заради пребиваване за постоянно или временно в чуждоезикова среда. Какво да изберем обаче тук в нашенските условия, има няколко възможни отговора. Ако сте се потили без особен успех над учебниците по някой чужд език на определена възраст, е добре да знаете, че чуждите езици могат да бъдат приятел на децата и това зависи изцяло от вас и съответно от учителите. Ключовата дума за малчуганите, които стъпват в тази непозната материя, е "игра". По това са единодушни и психолози, и педагози. Естествено, въпросът има и финансово измерение, но подобен проблем има решение заради разнообразното предлагане.
На въпроса "кога" отговарят психолозите. Преобладаващото мнение сред тях вече е: "Колкото по-рано, толкова по-добре". Старите теории, че трябва да се изчака определен етап от съзряването на децата, все повече се отричат. Не беше толкова отдавна, когато българската образователна система допускаше досег с чужд език едва след четвърти клас. Сега вече обучението масово започва от първи, и дори от детската градина. Психологът и логопед Йорданка Енева, която работи именно по тези теми, също защитава тезата, че по-ранното начало стимулира децата. Тя не отрича научните изводи, че билингвизмът, например, забавя проговарянето на децата, докато се напаснат двата езика, но смята, че то по никакъв начин ...
Виж цялата новина тук: СЕГА
Автор: Венелина Ангелова