Новини
Карантинират само началните учители при COVID–19 в класа
Когато в класа има заразено с коронавирус дете, целият клас ще бъде поставен под карантина и ще преминава в дистанционен режим на работа. У дома обаче ще остават единствено началните учители, обясни просветният министър Красимир Вълчев пред БНР.
„При 1-4 клас учителят върви с класа и тогава той също ще бъде карантиниран. При 5-12 клас начинът учителят ще спазва дистанция между учениците и ще стои отпред, когато влиза в различни часове. Затова няма да се налага карантинирането на учители в тези случаи.”, каза той. Министърът подчерта, че за всеки случай, при който се установи заразяване с коронавирус в училище, ще се прави анализ на конкретната ситуация.
До началото на учебната година от МОН ще искат школата да имат екшън планове за действие при случай на коронавирус, но те не трябва да бъдат разписани. „Училищата ще имат свобода. Ако някое училище желае да реализира хибриден образователен процес, въпреки че такъв се организира трудно, той може да го направи, но това означава два пъти повече класове“, посочи Вълчев.
По думите на министъра наесен част от училищата ще стартират ефективно дистанционна форма на обучение. „Учениците могат да се включат в обучение в училища-центрове за дистанционно обучение. Това е едната алтернатива, другата е – запазвайки дневната форма на обучение, до 30 дни да могат да се обучават едновременно чрез виртуална връзка в реалната класна стая“, обясни той. Според него обаче този вид обучение ще бъде компенсаторно, тъй като учителят няма как да бъде ефективен едновременно в присъствена и дистанционна форма на обучение.
Във връзка с подписката на родители, които не искат да пускат децата си на училище образователният министър подчерта, че те имат право на избор. Въпросът е обаче дали това да бъде единствено по медицински причини или въз основа на личен страх. Вълчев посочи, че над 20% учениците са от семейства, в които липсва отношение към образованието и затова ако те имат възможност да избират дали да пуснат детето си да си да се обучава в реална класна или електронна среда, това ще бъде възможност хлапетата да не ходят на училище. „Трябва да намерим разумната граница, смятам, че ще подходим отговорно. Ходенето на училище е свързано с елемент на обвързаност“, каза още министърът и припомни, че посещението на часовете е обвързано и със социалните...
Виж цялата новина тук: Монитор