Новини
Евгения Костадинова, МОН: Концептуални промени в учебните програми следва да стават постъпателно
Математика и География и икономика са предметите с най-много предложения за корекция на учебното съдържание, сочи анкета на МОН сред учители. В анкетата са се включили над 18 000 педагози. Причината за анкетата е прегледът на образователните програми от първи до десети клас, който е в ход.
Учителите са очертали теми и понятия, които или трябва да отпаднат от учебните програми, или да се преместят в друг клас, или да бъдат редактирани, поясни в предаването "12+3" на БНР Евгения Костадинова, директор на дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.
"Преобладава мнението, че учебните програми са добре структурирани, но всички учители подчертаха необходимостта от повече време за упражнения и отработване на новите знания."
Учителите са притиснати от учебното време, учениците по-скоро се затрудняват да прилагат наученото в нова и непозната ситуация, допълни Костадинова.
"Мнението на учителите е най-важно, най-ключово, те са специалистите на терен. Но това не е единственият източник, ученици също бяха достигнати през анкети, да споделят своята гледна точка колко смислено е изучаването на отделен учебен предмет, ползва ли ги това, което учат по един предмет, по друг предмет, необходимо ли ни е в живота. Мнението децата е много ключово и дадоха полезни насоки за залагане на компетентности, които ще са им необходими в живота. Министерството поръча и социологическо проучване, резултатите от което скоро ще бъдат оповестени."
Учителските работни групи, които са обсъдили резултатите от анкетата, отправят свои обобщени предложения.
"Това не е финалното решение. Към момента това предлагат учителите. Смятаме за ключово привличането и на хората от университетите, които преподават методика по съответния учебен предмет. Те биха могли най-добре да преценят...
Виж цялата новина тук: БНР