Ценоразпис


Математика за 3. клас

Математика за 3. клас
Печатен
Автори: Ангелина Манова, Юлияна Гарчева
ISBN: 978-954-01-3609-7128 стр.
цена: 15.05 лв.
ПОРЪЧАЙ
  • Анотация
  • За автора

Интерактивност и визуализация – с тях авторите търсят път към ума и сърцето на третокласника в новия учебник по математика за 3. клас от комплекта „Чуден свят”. Задачите, чрез които се представя учебното съдържание, максимално се доближават до света на детето, като отчитат особеностите на времето, в което то живее. Това налага използването на интерактивни техники за по-пълноценно включване на третокласника в образователния процес, както и нов начин на поднасяне и разясняване на учебното съдържание – повече образи и по-малко словесни обяснения. 
Именно заради този подход в учебника няма излишно теоретизиране при изясняването на новите знания, всичко е поднесено максимално опростено и лесно за възприемане, подкрепено с много примери и онагледявания. Знанията и уменията по математика в 3. клас се овладяват единствено и само чрез решаването на задачи, внимателно подбрани и подредени от авторите. За овладяването на съответните математически умения се разчита на включените разнообразни упражнения, които много често са със занимателен характер. Практическата приложимост на придобитите знания и умения е в основата на цялостната дейност по формирането на математическата компетентност на третокласниците. Във връзка с това са разработени специални методически модели, като:
  • разработки, които събират на едно място изученото по дадена тема в синтезиран вид, лесен за възприемане и запомняне;
  • страници с тематично определена ситуация, които обогатяват общата култура на ученика и му разкриват различните приложения на математиката;
  • уроци, в които присъстват нов вид задачи, изискващи събиране на информация по дадена тема и съставяне на задачи с намерените данни.
Специално място в учебния комплект имат текстовите задачи. С решаването им, от една страна, продължава затвърдяването на съответните случаи от събиране, изваждане, умножение и деление, а от друга – работата с тях показва връзката на изучаваното по математика със заобикалящия ни свят. 
Друг акцент в учебния комплект са овладяването и усъвършенстването на уменията на третокласниците да смятат устно. В края на учебника са отделени два урока за систематизиране на наученото в тази посока. Пак там има и обобщение на изучените алгоритми за намиране на неизвестно събираемо, неизвестно умаляемо, неизвестен множител и неизвестно делимо. 
Към всеки раздел са разработени самопроверки. Новият формат на тези уроци позволява веднага да бъдат открити пропуските на учениците, тъй като задачите са разделени по групи според изученото учебно съдържание.
Уроците в учебния комплект звучат модерно. Това се дължи и на целенасочената интеграция на съвременните ключови компетентности. Тя се реализира чрез работа по проекти, екипна работа, комуникация по двойки и др. Дейностите развиват също дигитална компетентност, предприемаческа култура и комуникационни умения. 
Доц. д-р Ангелина Манова е преподавател по методика на обучението по математика за началните класове в катедра „Предучилищна и начална училищна педагогика” към Педагогическия факултет на ЮЗУ „Неофит  Рилски” – Благоевград. Завършила е ПУ „П. Хилендарски”, специалност „Математика”. Професионалният ѝ път започва като учител по математика в СОУ „Св. св. Кирил и Методий” – гр. Симитли, след което е завеждащ-отдел „Математика” в ОСМТ, Благоевград, и инспектор начално образование в отдел „Просвета” на ОНС, Благоевград. От 1978 г. досега работи в ЮЗУ „Н. Рилски”. Била е заместник-декан и декан на Педагогическия факултет, а в периода 1996 – 1999 г. и заместник-ректор по акредитацията. От 2008 г. е директор на Центъра за продължаващо обучение към Педагогическия факултет. Автор е на повече от 100 публикации, в това число и на учебници и учебни помагала за ученици от 1. до 6. клас. Юлияна Гарчева е математик, дългогодишен преподавател в Департамента за информация и усъвършенстване на учители към СУ „Св. Кл. Охридски”. Работи в областта на методиката на обучението по математика в началния етап на основната образователна степен. Академичната ѝ дейност е свързана с разработката и реализацията на обучаващи програми, подпомагащи кариерното развитие на учители, тяхното продължаващо образование по актуални съвременни проблеми на обучението, както и усъвършенстване на професионалните им умения за изследване на резултатите от образователния процес. Автор е на голям брой публикации, които разработват теоретико-практически проблеми на обучението по математика в 1. – 4. клас. Те са многообхватни в тематично отношение и разнообразни по вид – научни статии, учебници, учебни тетрадки, сборници, книги за учителя и др.
Споделете с приятели


Открий ни в: