Читанката предлага разнообразни по жанр текстове: приказки, басни, разкази, стихотворения, народни песни, гатанки, пословици, кратки нехудожествени текстове. Те са подбрани с оглед на своята четивност и съдържателна достъпност. Представено е творчеството както на класиците на българската и световната литература, така и на съвременни наши и чужди автори. Това прави читанката актуална и интересна, а работата с нея съдейства за изграждането на национална идентичност у третокласниците.
Предложените учебни задачи са насочени към:
-
развитие на четивната техника;
-
четене с разбиране на художествен и нехудожествен текст.
-
екипна работа;
-
изготвяне на колективен или личен проект;
-
драматизация на художествен текст.
Новите литературни понятия са представени по практически път. Формирането им е подпомогнато от пояснителни определения.
Мария Георгиева Бончева е дългогодишен начален учител. Работи като главен учител в СУ „Димитър Матевски”, Пловдив. Притежава Първа професионална квалификационна степен. Участник е в редица национални проекти, свързани с разработване на система за оценка на качеството на средното образование и стандарти за вътрешното оценяване. Заради високия си професионализъм и постигнатите значими резултати в образователно-възпитателния процес през учебната 2014/2015 година е отличена с награда от РИО – Пловдив.
Невена Йорданова Петрова е начален учител в СУ „Димитър Матевски”, Пловдив. Притежава магистърска степен по информационни и комуникационни технологии. Участвала е в редица научни форуми, свързани с приложението на информационните технологии в образователния процес. Съавтор е на научни публикации, ориентирани към обучението по български език в началните класове.
Главен асистент д-р Пенка Петрова Димитрова е завършила специалност „Педагогика” в Софийския университет „Св. Климент Охридски”. Преподавател е по методика на обучението по български език и литература в началния етап на средното училище в Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”. През 2013 г. успешно защитава дисертационен труд на тема „Технологичен модел за обучение по четене на възрастни в началния етап на СОУ”. Автор е на множество научни публикации в наши и чуждестранни специализирани издания. Участва в изготвянето на учебни помагала по български език и литература от 1. до 4. клас.